Ceramika unikatowa

Rzeźby ceramiczne

Trochę o mojej twórczości.

W stronę DECENTRYZMU.
Rozmyślania Wiesława Fijałkowskiego o sztuce i nie tylko.

Bardzo trudno wyrazić ideę Decentryzmu, posługując się formą w przestrzeni, ponieważ mamy trójwymiar.Co innego wyrazić to na obrazie, gdzie ograniczona płaszczyzna wskazuje nam granice.
Dlatego staram się, używając symboli, ukazać moment nieuchwytny. Próbowałem uchwycić coś, czego nie da się ani namalować, ani wyrzeźbić. Najbardziej widać to w pracy pod tytułem "Wibrujące dźwięki". W procesie twórczym starałem się ukazać moment odbioru dźwięku. W ten sposób połączyłem przestrzeń duchową pomiędzy odbiorcą i muzyką. Główną ideą tej pracy jest próba uchwycenia nieuchwytnego, czegoś, co nie da się dotknąć, chociaż jest to rzeżba.

Oglądającym pozostawiam pytanie, czy statyczna forma może być decentrystyczna?
Uważam, że tak, ponieważ jest w niej idea nieuchwytności i domysłu, co według mnie, jak najbardziej wpisuje się w kierunek DECENTRYZMU.

Dla mnie Decentryzm jest niematerialną interpretacją sytuacyjnej przestrzeni, wyrażonej w postaci domysłu i zmysłowego podejścia do formy.
Jest nieokreślonym w czasie i przestrzeni.
Jest poza granicą pojmowania schematycznego.
Decentryzm pobudza myślenie i wyobrażnię widza.
Zachęca do wysiłku umysłowego, co w dzisiejszych czasach nie jest łatwe w odborze sztuki współczesnej.

Dla widza, przyzwyczajonego do patrzenia na "ładne obrazki", idea Decentryzmu może się wydać na początek niezrozumiałą fanaberią artysty.
Ale czy nie było już tak wielokrotnie w historii, że to co nieznane i inne było odrzucane i potępiane w czambuł.

Dopiero trzeba było czasu, żeby zrozumieć intencje i myśl artystyczną twórców.
Chciałbym, żeby moja myśl decentrystyczna jak najszerszym kręgiem otoczyła rzeczywistość i wzbudziła u widzów chęć poznania tej idei.


Ceramika unikatowa

Rzeźby ceramiczne

English version is currently under development.

Trochę o mojej twórczości.

W stronę DECENTRYZMU.
Rozmyślania Wiesława Fijałkowskiego o sztuce i nie tylko.

Bardzo trudno wyrazić ideę Decentryzmu, posługując się formą w przestrzeni, ponieważ mamy trójwymiar.Co innego wyrazić to na obrazie, gdzie ograniczona płaszczyzna wskazuje nam granice. Dlatego staram się, używając symboli, ukazać moment nieuchwytny. Próbowałem uchwycić coś, czego nie da się ani namalować, ani wyrzeźbić. Najbardziej widać to w pracy pod tytułem "Wibrujące dźwięki". W procesie twórczym starałem się ukazać moment odbioru dźwięku. W ten sposób połączyłem przestrzeń duchową pomiędzy odbiorcą i muzyką. Główną ideą tej pracy jest próba uchwycenia nieuchwytnego, czegoś, co nie da się dotknąć, chociaż jest to rzeżba.

Oglądającym pozostawiam pytanie, czy statyczna forma może być decentrystyczna?
Uważam, że tak, ponieważ jest w niej idea nieuchwytności i domysłu, co według mnie, jak najbardziej wpisuje się w kierunek DECENTRYZMU.

Dla mnie Decentryzm jest niematerialną interpretacją sytuacyjnej przestrzeni, wyrażonej w postaci domysłu i zmysłowego podejścia do formy.
Jest nieokreślonym w czasie i przestrzeni.
Jest poza granicą pojmowania schematycznego.
Decentryzm pobudza myślenie i wyobrażnię widza.
Zachęca do wysiłku umysłowego, co w dzisiejszych czasach nie jest łatwe w odborze sztuki współczesnej.

Dla widza, przyzwyczajonego do patrzenia na "ładne obrazki", idea Decentryzmu może się wydać na początek niezrozumiałą fanaberią artysty.
Ale czy nie było już tak wielokrotnie w historii, że to co nieznane i inne było odrzucane i potępiane w czambuł.

Dopiero trzeba było czasu, żeby zrozumieć intencje i myśl artystyczną twórców.
Chciałbym, żeby moja myśl decentrystyczna jak najszerszym kręgiem otoczyła rzeczywistość i wzbudziła u widzów chęć poznania tej idei.

English version is currently under development.

góra
top